Ať už jste SEO začátečník, nebo pracujete ve firmě, kde uvažujete o zapojení SEO do vaší online strategie a nejste si jistí, co SEO vlastně je, pak je tento článek právě pro vás.
SEO je anglická zkratka pro “Search Engine Optimization”. V češtině se setkáte s výrazem optimalizace pro vyhledávače. A co že se to optimalizuje? Optimalizují se zde webové stránky. A proč? Aby se v internetových vyhledávačích zobrazovaly na vyšších pozicích. A proč č. 2? Aby stránky byly viditelnější pro lidi hledající na internetu produkty či řešení, které vaše firma nabízí.
Není však důležité doslovně pitvat význam slov, jde o to pochopit je. Takže hurá na to.
SEO je proces, jehož primárním cílem je zvýšit návštěvnost webových stránek z neplacených zdrojů. Těmito zdroji nemusí být nutně jen vyhledávače typu Google nebo Seznam, ale mohou to být i sociální sítě, katalogy firem atp.
Dalším, neméně důležitým, cílem SEO je optimalizovat stránky tak, aby na nich návštěvník nalezl co hledá a strávil na nich nějaký čas. Zkrátka stránka by měla návštěvníkovi dávat dvě základní věci: obsah a kontext.
Když například hledáme na zmíněných vyhledávačích slovo SEO, bude nám nabídnut seznam stránek, jejichž obsah odpovídá hledanému výrazu. Čím výše se ve výsledcích vyhledávání daná stránka zobrazuje a čím častěji, tím větší má šanci, že se na ni uživatel proklikne. A potom už to jede jako po másle. Stránky umístěné na předních příčkách mívají vyšší CTR (click-trough-rate), proklikovost. Není tedy jedno, zda se web umisťuje na třetí nebo stopadesáté pozici.