V lednu letošního roku jsme jako HubSpot Partner dostali možnost zúčastnit se osmitýdenního prodejního školení vedeného obchodní legendou Danem Tyrem.
Dan je v pořadí šestým zaměstnancem HubSpotu a byl to právě on, kdo měl od začátku na starosti prodejní aktivity této, dnes už mezinárodní, technologické společnosti s více jak 2 000 zaměstnanci.
Pipeline Generation Bootcamp je intenzivní a velmi prakticky založený kurz s jediným cílem - udělat z vás lva mezi prodejci. Takový lev si umí vyhlédnout tu nejvhodnější kořist, ulovit ji a hodovat…
….vlastně je to celé trochu jinak. Žádné agresivní prodejní techniky a triky nečekejte. Právě naopak.
Celý kurz je postavený úplně opačně a učí vás prodávat tak, že vlastně nic aktivně neprodáváte. Namísto aktivního a vtíravého prodeje se soustředíte pouze na jedno: Jak můžete dotyčnému pomoct.
A pomáhat firmám, to my v Buldok Marketingu děláme tuze rádi!
Proto byl tento kurz pro nás skvělým přínosem. Dosud jsme fungovali víceméně jen jako butiková agentura s několika málo klienty. Nyní, díky vlastnímu prodejnímu procesu, jsme připraveni růst a pomáhat novým klientům s jejich každodenními obchodními výzvami.
Jedná se o spojení Salesu a Marketingu, respektive sladění činností obou oddělení pro dosažení obchodních cílů. Tento přístup může vést až k 20% růstu.
Zákazníci (i ti potenciální) jsou zdrojem velmi užitečných informací. Nechme je více mluvit, naslouchejme jim a oni nám sami řeknou, co potřebují.
Video už dávno našlo své místo v marketingu. Ale v prodeji? Ano, video se dá skvěle zužitkovat v prodejním procesu. Hlavně, když jeho obsah dokážete i personalizovat a vybavit konverzními prvky jako jsou tlačítka atd. Schválně se podívejte na Wistia nebo Vidyard.
Jakkoliv je firma zrovna rozjetá, stále je potřeba mít vytvořený kvalitní prodejní proces, který vám neustále (ideálně automaticky) generuje nové poptávky a udržuje váš prodejní trychtýř stále plný.
Ačkoliv jsem byl vždy k telefonickému navolávání skeptický, musím říct, že jsem změnil názor. Telefon je pořád nejlepším přítelem každého obchodníka. Tedy za předpokladu, že se nebavíme o nepříjemném cold callingu - tedy náhodnému navolávání ze seznamu čísel. Jakmile si člověk udělá domácí úkol a zjistí si podrobnější informace o dané firmě/osobě, je rázem schopen vést velmi cílený rozhovor, a to i s člověkem, se kterým nikdy před tím nemluvil.
A výsledek? Funguje to!