Blog pro B2B profesionály

Redesign webu technologické firmy [Případová studie 2019]

Written by Lukáš Bárta | 27.5.19 8:53

V loňském roce se na nás obrátil náš dlouholetý klient s požadavkem na redesign webových stránek. Kromě vizuální úpravy bylo zadáním také zkvalitnění stránek tak, aby do firmy přinášely více poptávek.

Provedli jsme proto vstupní analýzu, abychom zjistili, na jaké oblasti je potřeba se zaměřit.

 

Zdroje návštěvnosti

Přestože stránky netrpěly nízkou návštěvností - v průměru je navštěvovalo 2 000 návštěvníků měsíčně, bylo jasné, že je něco limituje v rozletu. Analýza kanálů (zdrojů návštěvnosti) odhalila, že většinu návštěvnosti tvořily přímé návštěvy a placené vyhledávání. Kdežto organické vyhledávání přivádělo pouze 19 % všech návštěvníků.

Všem našim klientům doporučujeme, aby se jejich návštěvnost z organického vyhledávání držela kolem 40 %.

Prvním cílem tak bylo zaměřit se na SEO a navýšit návštěvy organickou / neplacenou cestou.

 

Struktura stránek

Další oblastí, na kterou jsme se zaměřili byla samotná architektura stránek. Hlavní obsah původních stránek fungoval vesměs jako jedna stránka s několika ukotvenými sekcemi, kam směřovaly odkazy z hlavní navigace. Jednotlivé produktové skupiny sice měly své vlastní stránky, ale na nich existovalo jen minimum obsahu a žádné konverzní prvky. Ani vyhledávače, ani uživatelé tak nenacházeli, co potřebovali.

Jádrem stránek pak byl katalog produktů s desetitisíci položek. U vstupní analýzy jsme zjistili, že naprostá většina těchto položkových stránek není indexovatelná, čímž klient nejen přicházel o značnou část možných návštěvníků, ale hlavně dobrovolně přenechával zákazníky konkurenci.

 

Generování poptávek

Poslední, a za nás nejdůležitější, oblastí pro zlepšení bylo množství konverzí. Generování leadů by podle nás mělo být hlavním úkolem každého firemního webu.

Staré stránky našeho klienta, přestože sloužily pro celý svět a byly přeložené do 6 světových jazyků, vygenerovaly za rok 2018 pouze 100 poptávek.

 

Shrnutí hlavních cílů:

  1. Navýšit podíl organických návštěv.
  2. Zlepšit architekturu webu a zapracovat na obsahu.
  3. Odstranit bariéry bránící v indexovatelnosti stránek.
  4. Zaměřit se na zvýšení množství konverzí.

Výsledky

V meziročním srovnání jsme zvedli množství návštěvníků o 33 %. 

Návštěvnost z organického vyhledávání je nyní 34 %. Přičemž jsme tohoto podílu dosáhli bez zásadnějších obsahových změn. Prakticky jen změnou architektury a odstraněním limitů v indexovatelnosti. Po spuštění obsahové strategie očekáváme další růst.

Z hlediska konverzí jsme již během prvních čtyř měsíců dosáhli srovnatelného množství, jako za celý předchozí rok.

 

Během 4 měsíců od spuštění nových stránek

došlo k navýšení množství poptávek o 280 %.

 

Naším klientem je technologicko-průmyslová firma u níž mohou tato čísla ve výsledku znamenat statisíce korun v nových příjmech, které by jinak zůstaly konkurenci.