Pokud jste na tom stejně jako my, tak určitě neustále přemýšlíte, jak vylepšit SEO vašich firemních stránek.
Jistě si kladete otázky typu:
Proto jsme pro vás připravili seznam SEO nástrojů, které vám na tyto otázky odpoví.
Seznam průběžně aktualizujeme a přidáváme do něj další SEO nástroje, které sami používáme. Naleznete zde nástroje placené i bezplatné, technicky náročnější i uživatelsky přívětivé pro naprosté laiky.
Podrobnější informace o SEO pak naleznete v naší příručce zde.
Vydejte se na průzkum.
Collabim je nejpoužívanější SEO nástroj v České republice. Jeho použití je naprosto jednoduché a obejde se bez instalování aplikací do PC i nasazování měřícího kódu na webové stránky.
Collabim nabízí základní balíček pro jeden web zdarma. Další balíčky služeb jsou pak placené s ohledem na množství měřených webů a sledovaných klíčových slov.
SEMrush je stejně jako Collabim nástroj, bez kterého bychom nedokázali žít. Pro online markeťáky je to kompletní řešení v jednom nástroji pro SEO, PPC, sociální sítě, obsah, PR, sledování konkurence. Protože je tento článek o SEO nástrojích, uvedeme zde jen funkce pro SEO. Kompletní přehled funkcí a nástrojů naleznete na oficiálním webu.
SEMrush nabízí zdarma 30 denní trial na vyzkoušení. Placené balíčky začínají na $99.95 měsíčně.
Jak už název napovídá, toto šikovné rozšíření prochází webovou stránku a hledá nefunkční odkazy. Oceníte ho zejména při tvorbě webových stránek, ale i při nepravidelné kontrole funkčnosti odkazů na vašich stávajících stránkách.
Stačí si nainstalovat toto rozšíření do Chromu, otevřít webovou stránku, kterou chcete zkontrolovat a kliknout na ikonku. Nefunkční odkazy se vám sami zabarví přímo na stránce.
Zdarma
Google Analytics vám dají tolik potřebná data o tom, co se na vašem webu děje. Jejich použití je tak naprosto nezbytné nejen pro SEO.
Zdarma
Pokud chcete uspět v SEO, musíte mít webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení. Dnes je to jeden z nejdůležitějších faktorů. Proto své stránky otestujte a zjistěte, jak si stojí z pohledu Google.
Zdarma
Rychlost načítání stránek je důležitá nejen pro vyhledávače (je to jeden z hodnotících SEO faktorů), ale také pro vaše návštěvníky. Žijeme v rychlé době a pokud se stránky načítají dlouho, většinou zbytečně přijdeme o návštěvníka.
S Google PageSpeed Insights si můžete zdarma otestovat, jak rychlost vašich stránek hodnotí Google a navíc zde dostanete praktické rady, co je potřeba udělat pro jejich zrychlení.
Zdarma
Dalším chytrým nástrojem přímo od Google je Google Search Console. Přestože je tento nástroj určený zejména pro webmastery, nemusíte se ho bát.
Zjistíte zde například indexovatelnost stránek, zpětné odkazy, na jaká klíčová slova se umisťujete na Google a na jakých pozicích, případně jaké chyby brání Google v procházení stránek.
Zdarma
Pokud chcete zjistit rychlost načítání vašeho webu a následně podniknout kroky k jeho zrychlení, využijte GTmetrix.
Stačí zadat URL a za pár okamžiků se vám zobrazí přehled, jak si váš web stojí a hlavně získáte praktická doporučení, jak načítání zrychlit.
Zdarma