Určitě sledujete návštěvnost svých firemních webových stránek pomocí nástroje Google Analytics. Že, ne? Tak rychle skočte na http://analytics.google.com, nainstalujte si na web měřící kód a začněte sbírat data.
Ale Google Analytics zde nemá cenu zdlouhavě představovat. Jejich hlavní funkcí je samozřejmě měřit návštěvnost webových stránek.
Je zde ovšem malý háček. Všechna data v Google Analytics jsou anonymní. Pochopitelně.
Ale co kdyby existoval nástroj, který by vám odhalil:
To je poměrně hodně zajímavých informací, se kterými šikovný obchodní zástupce dokáže divy, nemyslíte?
Psst...tento nástroj existuje a je navíc zcela ZDARMA!
Ale dost tajnůstkaření. Zmiňovaným nástrojem je HubSpot Prospecting Tool, který je součástí nástrojů v HubSpot CRM.
HubSpot Prospecting Tool funguje pomocí měřícího kódu, který si stejně jako v případě Google Analytics snadno vložíte do vašeho webu. Jakmile návštěvník přijde na stránky, tento kód detekuje jeho IP adresu, kterou následně spojí s veřejně dostupnými informacemi a zjistí, jaká firma je k této IP adrese přidružená.
Všechny zjištěné informace vám aplikace přehledně zobrazí a vy si jen vyfiltrujete informace, které vás o firmě zajímají.
Nasbírané kontakty si můžete seřadit pomocí desítek filtračních kritérií, jako jsou geografické oblasti, velikost firmy, množství návštěv, zdroje návštěv atd.
Pomocí filtrů si snadno vytvoříte vlastní pohled pro váš prodejní tým takže, každý obchodník může sledovat jen ty firmy, které ho zajímají.
Vybrané filtry lze uložit a příště tak nemusíte všechna kritéria vybírat znovu a znovu.
Kromě vlastních filtrů si v aplikaci můžete nastavit také 2 typy notifikací.
Prvním typem je denní souhrn - automaticky generovaný přehled firem navštěvujících váš web, který je jednou denně zaslán na zvolený e-mail.
Druhým typem notifikace je upozornění o tom, že nějaká sledovaná firma znovu navštívila vaše stránky. Pak už je jen na vás, jak rychle tuto informaci obchodně využijete.
Uvidíte v přehledu skutečně všechny firmy, které chodí na váš web? Bohužel ne, není to technicky možné.
Je to zejména proto, že malé firmy a jednotlivci nemusejí nutně používat vlastní IP adresu. V takových případech se vám u návštěvy ukáže název poskytovatele internetu (Jon, Vodafone, T-mobile, ...).