"Dneska jsme měli poradu a nutně potřebujeme generovat nové leady! Co pro to máme udělat?"
Takové dotazy slýcháme od našich klientů často a v poslední době jich přibývá.
Proto si ukážeme 12 zaručených způsobů, jak začít okamžitě generovat leady, aniž byste potřebovali týdny či měsíce příprav nebo statisícový rozpočet.
Nebudeme přitom zbytečně znovu vynalézat kolo a raději s minimálním úsilím využijeme již existující a dostupná řešení. Soustředíme se pouze na quick wins, nebo chcete-li rychlé výhry.
TL;DR
Vezměte, co je po ruce a vyrazte s tím do boje.
Jako quick wins jsou označovány takové aktivity, které dokážou s minimálním úsilím a prostředky přinést nejrychlejší výsledky.
Při přemýšlení o quick wins si opakujte: Maximální výsledky s minimálním úsilím.
Dost teorie, jdeme na to!
Na webových stránkách našich klientů se často setkáváme s tím, že se zde nenachází dostatek možností, jak může návštěvník firmu kontaktovat.
Návštěvník je tak většinou odkázán na stránku "kontakty", kam se musí prokliknout buďto z hlavní navigace, nebo z patičky. Tak či tak zkrátka musí opustit aktuální stránku a udělat další krok(y).
Neriskujte, že uživatel hledáním kontaktů ztratí původní nadšení ve váš produkt.
Nasaďte proto na nejfrekventovanější stránky live chat nebo chat bota, který návštěvníkům umožní okamžitě zahájit dialog s vaší firmou. Chat napojte na CRM a ihned máte k dispozici jednoduchý systém na generování leadů.
Live chat zdarma nabízí například HubSpot zde.
Cože, otravné pop-upy?! To budu radši bez leadů!
Ještě než zklamaně odejdete, vyslyšte výhody pop-upů. Když se totiž používají obezřetně, mají velmi dobrý konverzní poměr.
Jde o to s pop-upy návštěvníky neotravovat, ale naopak jim nabídnout pomoc ve formě další (hlubší), související či navazující informace, která by se jim mohla v danou chvíli hodit.
Neomezujte se přitom na pouhý sběr e-mailových adres pro newsletter. Nabídněte uživatelům dostatečnou protihodnotu výměnou za jejich kontaktní údaje.
Máte produktový leták, infografiku nebo jakýkoliv marketingový materiál v PDF?
Poskytněte jej návštěvníkům na vhodných stránkách výměnou za základní údaje, které můžete dále využít pro personalizovaný kontakt - ať už osobní či plně automatizovaný.
Potom je to win-win a z původně otravného nástroje se rázem stává funkční kanál.
Jako HubSpot Partner, hodně kopeme za výhody HubSpotu. I v tomto případě doporučujeme použít jeho nástroj pro tvorbu pop-up formulářů.
Na výběr zde máte hned několik typů elegantních zobrazení, vše je zdarma a posbírané údaje vám padají rovnou do CRM.
Zase nic nového pod sluncem. Není nic jednoduššího, než si z databáze vyfiltrovat kontakty, se kterými jste nebyli dlouho ve spojení, nebo kteří již nějakou dobu nenavštívily firemní webové stránky a znovu se jim připomenout.
Netlačte moc na pilu a přihoďte do placu něco hodnotného - poslední blogové příspěvky či vhodné obsahové nabídky ke stažení.
Nemáte databázi? Nevadí, pojďme dále.
Typickým příkladem BOFU nabídky (bottom-of-the-funnel) je:
BOFU nabídka není pro každého. Je dělaná pro ty návštěvníky vašich stránek, kteří jsou již v rozhodovací fázi a jsou tak připraveni na konkrétnější obchodní jednání. Ale o to kvalitnější leady z ní plynou.
Jakmile máte BOFU nabídku hotovou, dejte na co nejviditelnější pozici na webu klikatelné CTA, připravte si landing page s formulářem, kterým budete sbírat leady a jste připraveni.
Snad každá firma má nějaké tištěné materiály, které využívají obchodní zástupci ve svém prodejním procesu.
Mohou to být:
Požádejte svého grafika, ať vám z tiskových dat připraví PDF a nabídněte jej v pop-up formuláři ke stažení na relevantních stránkách nebo jej využijte pro e-mailing.
Z tištěných materiálů snadno uděláte i novou stránku na vašem webu, příspěvky na blog i sociální sítě.
Tvorba kvalitního obsahu vyžaduje čas. My ho ale v tomto článku nemáme. Proto než abychom vytvářeli nové obsahové materiály, použijeme ty, co máme.
Vezměte nejčtenější příspěvky a udělejte z nich obsahovou nabídku ke stažení výměnou za vyplnění formuláře.
Stejně tak pokud máte nějaký hodnotný obsahový materiál ebook, checklist, event, katalog, studii, white paper... nabídněte jej ke stažení výměnou za vyplnění formuláře s potřebnými kontaktními údaji.
Že máte video či webinář? Skvělé! Postup je stejný, schovejte jej za formulář na samostatnou landing page a generujte leady.
Teď vezměte uzamčený obsah a zase jej odemkněte. Cože!?
Ne tak doslova.
Pokud máte uzamčený obsah, který si i přes veškerou vaši snahu nestahuje tolik uživatelů, kolik byste si představovali, není nic jednoduššího než tento dokument rozbít do více kratších příspěvků na blog.
Z nich pak uděláte ještě více a ještě kratších příspěvků na sociální sítě.
Z dlouhého dokumentu můžete také udělat pilířovou stránku a posílit tak své SEO.
Nemáte dokument, ale video? Udělejte z videa článek, návod, infografiku, cokoliv vás napadne.
Udělejte ze SEO a user experience své priority. Pokud budete dohledatelní na internetu a zároveň nabídnete návštěvníkům to, co hledají. Úspěch je zaručen.
Nejrychlejší SEO quick wins:
Pokud na vaše firemní stránky nechodí dostatek návštěvníků, jen těžko zde můžete generovat leady.
Nejrychleji si pomůžete PPC reklamou.
Doporučujeme ihned spustit alespoň základní textové kampaně ve vyhledávání na Google. Stačí vybrat nejhlavnější klíčová slova a fráze související s vaší nabídkou a okamžitě začnete přivádět nové relevantní návštěvníky na firemní stránky (dbejte však na to, aby reklamy směřovaly na dedikovanou landing page s CTA a formulářem viz poslední 3 quick wins dále v textu).
Kromě textových reklam v Googlu doporučujeme použít kampaně na generování leadů na Facebooku a LinkedInu.
Ty fungují tak, že vypadají jako klasické reklamy, ale pokud někdo klikne na uvedené CTA, zobrazí se mu přímo na dané sociální síti formulář, po jehož vyplnění se dostane k požadované akci.
Vy rovnou získáte lead bez nutnosti vést ho na web a snažit se ho konvertovat tam.
O přínosech CTA jsme již napsali samostatný článek. Každopádně, najděte své nejnavštěvovanější stránky a příspěvky a umístěte na jejich konec pěkné CTA, které povede k vaší obsahové nabídce nebo rovnou k BOFU nabídce viz výše.
Akční CTA rozmístěte také všude tam, kde je nejvyšší šance, že je návštěvník na první dobrou uvidí.
CTA můžete pomocí marketingových nástrojů i A/B testovat a neustále zlepšovat jejich click-through rate.
Vést návštěvníky pomocí CTA k vybrané nabídce samo o sobě nestačí. Na stránce s nabídkou musí mít návštěvník možnost provést konverzi - ideálně odesláním formuláře.
Jistě, můžete sem dát telefonní číslo a e-mailovou adresu. Ale ani jedno nejde jednoduše měřit.
Formuláře jsou tak ideálním řešením a klientům je vřele doporučujeme. Nehledě na to, že se dají napojit na marketingovou automatizaci, která se postará o postupné zahřívání leadů.
Formuláře rozmístěte na všechny relevantní stránky.
Zároveň doporučujeme projít současně používané formuláře, zkontrolovat jejich funkčnost i to, jestli sbírají jen ty informace, které jsou v danou chvíli nutné.
Myšleno tak, abyste na první kontakt nesbírali zbytečně moc detailní informace, které by mohly návštěvníka před vyplněním formuláře odradit.
Začněte s méně informacemi a další doplňujte postupně, přirozeně a nenásilně.
Landing page jsou stále ještě velmi podceňované.
V zásadě jde o to, že pokud chcete generovat kvalitní leady, musíte návštěvníkům naservírovat co nejrelevantnější obsah a v něm co nejkonkrétnější možnost k provedení konverze.
To na běžných stránkách není dost dobře možné.
Proč?
Běžné webové stránky mají většinou "jen" prezentační / katalogovou funkci. Dozvíte se zde základní informace o produktu, jeho výhody, funkce, vlastnosti atp.
Oproti tomu landing page má jediný cíl: co nejrychleji konvertovat návštěvníka.
Další kroky jsou čistě na vás! Z výše uvedených tipů si vyberte ten nejjednodušeji aplikovatelný na vaši situaci a pusťte se do toho.
Pokud si na to sami nevěříte, neváhejte se na nás obrátit - rádi vám pomůžeme.