Doba čtení: 3 min

Co je landing page a jak ji optimalizovat pro více konverzí

Co je landing page

Landing page je samostatná webová stránka vytvořená speciálně jako místo, kam jsou přiváděni návštěvníci z marketingových či reklamních kampaní. Hlavním úkolem landing page je přimět návštěvníky k provedení požadované akce. V češtině se pro landing page používá označení vstupní stránka.

Patří mezi hlavní úkoly vašich firemních stránek generování leadů či zajištění konverzí, a přitom na webu nemáte jedinou landing page? Pak možná zbytečně necháváte ležet část svých příjmů jen tak na stole.

Landing page vám totiž poskytne prostor, kde jsou vaši návštěvníci nerušeně vedeni k provedení požadované akce. Výsledkem je vyšší konverzní poměr, více nových leadů a rostoucí množství obchodních příležitostí.

 

Jaký je rozdíl mezi landing page a jinou stránkou na vašem webu?

Mezi landing page a ostatními stránkami na vašem webu existují dva zásadní rozdíly. Prvním z nich je rozdílný cíl obou typů stránek. Druhým je zdroj návštěvnosti.

 

Mají rozdílný cíl

Běžné stránky firemního webu mají většinou informativní cíl - mají návštěvníkům předat informace o firmě a jejích produktech. Mají také funkci navigační, kdy mají logicky provádět návštěvníky po vašem webu tak, aby našli, co hledají (a abyste je vy dostali tam, kam potřebujete).

Účelem landing page na druhé straně není pouze informovat, ale přimět návštěvníka k provedení požadované akce, aniž by byl vyrušován jiným obsahem nebo aniž by byl veden na jiné stránky webu. Návštěvník prostě na landing page přistane a má rovnou vědět, co má dělat.

 

Pro landing page platí jedna stránka - jedno sdělení - jeden cíl.

 

Mají odlišné zdroje návštěvnosti

Rozdíl je také ve zdroji návštěvnosti obou typů stránek. Zatímco běžné stránky jsou navštěvované ze z mnoha různých zdrojů, v případě vstupních stránek jsou zdroje návštěvnosti velmi specifické - mnohdy zcela kontrolované marketingovou kampaní.

Například PPC kampaň bude mít v ideálním případě vlastní landing page, která bude rozvíjet informace přislíbené uživateli v textové reklamě nebo reklamním banneru. Pokud někdo hledá frázi "cena produktu XYZ", zajímá ho informace o ceně, nikoliv jestli je produkt XYZ dostupný také v červené barvě.

Oproti tomu na ostatní stránky přicházejí návštěvníci z mnoha odlišných zdrojů - z organického vyhledávání, marketingových e-mailů, katalogů firem atd. Tito lidé mají zároveň odlišné pohnutky a každý z nich tak na stránky přichází z jiného důvodu a hledá jiný druh informací a odpovědí. Z toho důvodu není možné běžné stránky ušít na míru všem těmto návštěvníkům.

Jestli svými marketingovými a reklamními kampaněmi vedete uživatele na home page, pravděpodobně přicházíte o značné množství konverzí a plýtváte penězi. Uživatelé zde jednoduše nevidí spojitost mezi tím, na co klikli a tím, kam byli přivedeni.

 

Proč je používat

Když v marketingových kampaních používáte landing page víte, jací návštěvníci na tuto landing page budou přicházet. Například pokud někdo ve vašem mailingu klikne na odkaz "Registrace k webináři" je dost pravděpodobné, že daný člověk chce buďto více informací o webináři, nebo se chce rovnou registrovat. Nehledá kontaktní informace, nechce vidět ani vaši home page.

Pomocí landing page tak dokážete zvýšit pravděpodobnost konverze i konverzní poměr. Kromě toho vám jejich zapojení do konverzní cesty pomůže udržet relevantnost a kontext marketingového sdělení.

 

Jaké druhy landing page existují

Kolik marketingových cílů, tolik existuje druhů a variant vstupních stránek. My si zde uvedeme 4 základní.

 

Pro generování leadů

Asi nejpoužívanější varianta landing page. Obsahuje rozšířené informace z marketingové kampaně a nabízí návštěvníkům něco výměnou za jejich kontaktní údaje. Například stažení ebooku, video, webinář….

S proklikem

Většinou produktová stránka obsahující call-to-action motivující k provedení nákupu, objednávky nebo žádosti o testovací verzi.

S dlouhým obsah

Obsah prodává a když máte skvělou copy není potřeba brát si servítky s místem. Tyto stránky se mohou zdát jako old school, ale věřte, že fungují a prodávají. Jeden příklad za všechny: https://marketingrebel.com/

Technické

K technickým vstupním stránkám řadíme stránky, jakou jsou 404, děkovné stránky, stránky pro odhlášení z newsletteru. Ano, i na těchto stránkách se dá návštěvník nasměrovat správným směrem a vést k provedení další akce - žádná marketingová cesta by neměla být slepá.

 

Tipy pro tvorbu landing page

  • Používejte nákupní persony.
  • Sdělte návštěvníkům, co se po nich chce.
  • V jednoduchosti je síla - jak v designu, tak v obsahu.
  • Call-to-action a důležité informace umístěte tak, aby byly vidět na první pohled.
  • Omezte navigaci - zkuste třeba úplně schovat celou navigační lištu s odkazy na jiné stránky.
  • Zbavte se všech rozptylujících elementů odvádějících pozornost od hlavního sdělení.
  • Umožněte návštěvníkům stránku sdílet se svým okolím.
  • Vše testujte, vyhodnocujte a optimalizujte.
  • A hlavně, buďte konzistentní a relevantní - jedna stránka - jedno sdělení - jeden cíl.

 

Jak optimalizovat landing page

Landing page se optimalizuje podobně jako ostatní stránky pomocí SEO - tedy pokud vaše vstupní stránka má být veřejně dostupná.

Kromě toho je nutné stránku neustále optimalizovat pro zvyšování konverzního poměru.

My u Buldoka k tomu používáme řadu nástrojů, které nám celý proces jednak zjednoduší, jednak nám poskytnou tolik potřebná data pro učinění kvalifikovaného rozhodnutí. S takovými informacemi víme, co je potřeba na vstupní stránce změnit/zlepšit, abychom neustále dosahovali lepších výsledků.

 

O přínosu zlepšování konverzního poměru nemá cenu hovořit, ale vězte, že každé procento ba každá desetina procenta zde může mít zásadní vliv.

Vezměte si, že pokud z každých 1 000 uživatelů přivedených na vaši landing page konvertuje 10 z nich (konverzní poměr je 1 %) a provede objednávku v průměrné hodnotě 5 000,-, máte příjem 10 x 5 000 = 50 000 Kč.

Pokud pomocí optimalizace vstupní stránky zvedneme konverzní poměr pouze o 0,5 % na 1,5 %, může to znamenat, že konverzi na vstupní stránce nyní z 1 000 uživatelů provede 15 lidí, což při průměrné hodnotě objednávky 5 000 Kč může znamenat 15 x 5 000 = 75 000 Kč.

 

Jak zvýšit konverzní poměr vstupní stránky?

 

 

Zaujal vás tento článek?

Nechte si podobné články posílat 1x měsíčně na e-mail.

blog subscribe

Zaujaly vás naše články?

Přihlaste se k jejich odběru 1x měsíčně na váš e-mail.