Blog pro B2B profesionály

Aplikace, které vám pomohou pracovat efektivně i na dálku

Written by Lukáš Bárta | 17.3.20 15:24

S ohledem na karanténní situaci posledních týdnů hledá řada firem nové možnosti, jak co nejlépe zvládnout práci na dálku a umožnit tak svým zaměstnancům práci z domova.

I když se práce z domova zdá být na první pohled bezproblémovou alternativou k běžnému sezení v kanceláři, opak je pravdou. 

Společnost Buffer provedla v roce 2019 studii State of Remote Report 2019, jejíž výsledky ukázaly, že se lidé při práci na dálku potýkají s celou řadou problémů. Mezi ty nejrozšířenější patří:

  1. odpoutání se od práce po skončení pracovní doby,
  2. samota,
  3. spolupráce a/nebo komunikace,
  4. rozptýlení v domácím prostředí.

V tomto článku si proto představíme několik aplikací, které vašemu týmu umožní překonat tyto rizikové oblasti, zachovat maximální efektivitu i na dálku a přitom se z toho nezbláznit.

Aplikací pro vzdálenou práci je samozřejmě bezpočet. My zde uvádíme jen ty, se kterými máme vlastní zkušenost.

Seznam nástrojů pro efektivní home office:

  1. Zoom
  2. Slack
  3. Google Hangouts
  4. Microsoft Teams
  5. Trello
  6. G suite
  7. Toggl
  8. TomatoTimer
  9. Todoist
  10. Dropbox
  11. Box
  12. Stará dobrá dvojka: papír a tužka
  13. Evernote

 

Zoom

Zoom vás propojí s kolegy i zákazníky, ať už jste kdekoliv. S touto službou snadno naplánujete video konferenci, audio konferenci nebo třeba webinář.

Navíc, po napojení na kalendář, zde rovnou vytvoříte a odešlete pozvánku na online jednání všem svým spolupracovníkům a zákazníkům. 

To vše s pokročilými funkcemi pro spolupráci a další možnosti komunikace.

 

Slack

Popularita Slacku stále narůstá. Je ideálním řešením pro centralizovanou komunikaci a spolupráci v týmu.

Kromě komunikace jistě oceníte i možnost integrací s dalšími aplikacemi a hladkou práci s firemními dokumenty.

 

Google Hangouts

Pokud stejně jako my s oblibou používáte služby od Google, můžete pro komunikaci vyzkoušet Google Hangouts.

Kromě klasického chatu zde jistě využijete také běžné volání i videohovory.

 

Microsoft Teams

Uživatelé služby Office 365 mohou pro chatování, videokonferenci, volání i vzdálenou spolupráci využít Microsoft Teams.

 

Trello

Trello se nám osvědčilo jak interně, tak při spolupráci s našimi klienty.

Umožní vám zorganizovat takřka cokoliv do přehledných nástěnek, stanovit priority a udržet projekt ve správném tempu.

 

G suite

G suite je (nejen) pro vzdálené týmy jako dělané.

Poskytne vaší firmě kompletní balíček všech Google nástrojů (Gmail, Google Drive, Google Docs, Google Sheets, Google Slides... ) a umožní vám bezproblémovou spolupráci na dálku v reálném čase.

Správcovské nástroje vám dají maximální kontrolu na všemi uživatelskými účty a zařízeními, a to se špičkovou úrovní zabezpečení.

 

Toggl

Toggl vašemu týmu umožní jednoduše měřit čas strávený na jednotlivých úkolech.

Díky reportingu udržíte efektivitu pod kontrolou.

 

TomatoTimer

Jsme lehce za půlkou a je tak potřeba dát si menší pauzu!

Tomato Timer vám odměří pomodoro cyklus pro maximálně soustředěnou práci. Po jeho skončení si můžete dát zaslouženou přestávku a udržet tak mozek v produktivním režimu po celý den a co nejdál od prokrastinace.

 

Todoist

Máte plnou hlavu myšlenek a úkolů, které je potřeba splnit? Musíte je dostat ven, jinak přijdete o rozum!

S Todoistem si snadno uvolníte mentální kapacitu tak, že si všechny úkoly sepíšete do přehledných seznamů a začnete je plnit dle priorit.

Pokud potřebujete ovládnout svůj úkolníček, přečtěte si o víkendu Get Things Done od Davida Allena.

 

Dropbox

Dropbox už dlouho není jen cloudovým úložištěm. Pomocí integrací z něj vytvoříte nástroj pro týmovou spolupráci.

 

Box

Podobně jako Dropbox ani Box není už jen úložiště. Kromě standardních funkcí vám nabídne například automatizovaná workflows.

 

Stará dobrá dvojka: papír a tužka

Někdy není od věci odpojit se a vrátit se k něčemu tak jednoduchému, jako je papír a tužka.

Pokud tyto dva nástroje navíc obohatíte systémem, jakým je například Bullet Journal, brzy zorganizujete každodenní ruch pracovního i soukromého života.

 

Evernote

V případě, že při psaní poznámek dáváte přeci jen přednost digitálním nástrojům, bude pro vás Evernote tou pravou volbou. 

Do Evernote zaznamenáte zápisky z jednání stejně efektivně, jako vytvoříte nákupní seznam na rodinnou večeři nebo zaznamenáte všechny destinace pro vaši cestu kolem světa.