Doba čtení: 2 min

Aplikace, které vám pomohou pracovat efektivně i na dálku

S ohledem na karanténní situaci posledních týdnů hledá řada firem nové možnosti, jak co nejlépe zvládnout práci na dálku a umožnit tak svým zaměstnancům práci z domova.

I když se práce z domova zdá být na první pohled bezproblémovou alternativou k běžnému sezení v kanceláři, opak je pravdou. 

Společnost Buffer provedla v roce 2019 studii State of Remote Report 2019, jejíž výsledky ukázaly, že se lidé při práci na dálku potýkají s celou řadou problémů. Mezi ty nejrozšířenější patří:

  1. odpoutání se od práce po skončení pracovní doby,
  2. samota,
  3. spolupráce a/nebo komunikace,
  4. rozptýlení v domácím prostředí.
    S čím nejvíc bojujete při práci na dálku?

V tomto článku si proto představíme několik aplikací, které vašemu týmu umožní překonat tyto rizikové oblasti, zachovat maximální efektivitu i na dálku a přitom se z toho nezbláznit.

Aplikací pro vzdálenou práci je samozřejmě bezpočet. My zde uvádíme jen ty, se kterými máme vlastní zkušenost.

Seznam nástrojů pro efektivní home office:

  1. Zoom
  2. Slack
  3. Google Hangouts
  4. Microsoft Teams
  5. Trello
  6. G suite
  7. Toggl
  8. TomatoTimer
  9. Todoist
  10. Dropbox
  11. Box
  12. Stará dobrá dvojka: papír a tužka
  13. Evernote

 

Zoom

Zoom vás propojí s kolegy i zákazníky, ať už jste kdekoliv. S touto službou snadno naplánujete video konferenci, audio konferenci nebo třeba webinář.

Navíc, po napojení na kalendář, zde rovnou vytvoříte a odešlete pozvánku na online jednání všem svým spolupracovníkům a zákazníkům. 

To vše s pokročilými funkcemi pro spolupráci a další možnosti komunikace.

 

Slack

Popularita Slacku stále narůstá. Je ideálním řešením pro centralizovanou komunikaci a spolupráci v týmu.

Kromě komunikace jistě oceníte i možnost integrací s dalšími aplikacemi a hladkou práci s firemními dokumenty.

 

Google Hangouts

Pokud stejně jako my s oblibou používáte služby od Google, můžete pro komunikaci vyzkoušet Google Hangouts.

Kromě klasického chatu zde jistě využijete také běžné volání i videohovory.

 

Microsoft Teams

Uživatelé služby Office 365 mohou pro chatování, videokonferenci, volání i vzdálenou spolupráci využít Microsoft Teams.

 

Trello

Trello se nám osvědčilo jak interně, tak při spolupráci s našimi klienty.

Umožní vám zorganizovat takřka cokoliv do přehledných nástěnek, stanovit priority a udržet projekt ve správném tempu.

 

G suite

G suite je (nejen) pro vzdálené týmy jako dělané.

Poskytne vaší firmě kompletní balíček všech Google nástrojů (Gmail, Google Drive, Google Docs, Google Sheets, Google Slides... ) a umožní vám bezproblémovou spolupráci na dálku v reálném čase.

Správcovské nástroje vám dají maximální kontrolu na všemi uživatelskými účty a zařízeními, a to se špičkovou úrovní zabezpečení.

 

Toggl

Toggl vašemu týmu umožní jednoduše měřit čas strávený na jednotlivých úkolech.

Díky reportingu udržíte efektivitu pod kontrolou.

 

TomatoTimer

Jsme lehce za půlkou a je tak potřeba dát si menší pauzu!

Tomato Timer vám odměří pomodoro cyklus pro maximálně soustředěnou práci. Po jeho skončení si můžete dát zaslouženou přestávku a udržet tak mozek v produktivním režimu po celý den a co nejdál od prokrastinace.

 

Todoist

Máte plnou hlavu myšlenek a úkolů, které je potřeba splnit? Musíte je dostat ven, jinak přijdete o rozum!

S Todoistem si snadno uvolníte mentální kapacitu tak, že si všechny úkoly sepíšete do přehledných seznamů a začnete je plnit dle priorit.

Pokud potřebujete ovládnout svůj úkolníček, přečtěte si o víkendu Get Things Done od Davida Allena.

 

Dropbox

Dropbox už dlouho není jen cloudovým úložištěm. Pomocí integrací z něj vytvoříte nástroj pro týmovou spolupráci.

 

Box

Podobně jako Dropbox ani Box není už jen úložiště. Kromě standardních funkcí vám nabídne například automatizovaná workflows.

 

Stará dobrá dvojka: papír a tužka

Někdy není od věci odpojit se a vrátit se k něčemu tak jednoduchému, jako je papír a tužka.

Pokud tyto dva nástroje navíc obohatíte systémem, jakým je například Bullet Journal, brzy zorganizujete každodenní ruch pracovního i soukromého života.

 

Evernote

V případě, že při psaní poznámek dáváte přeci jen přednost digitálním nástrojům, bude pro vás Evernote tou pravou volbou. 

Do Evernote zaznamenáte zápisky z jednání stejně efektivně, jako vytvoříte nákupní seznam na rodinnou večeři nebo zaznamenáte všechny destinace pro vaši cestu kolem světa.

 

Zaujal vás tento článek?

Nechte si podobné články posílat 1x měsíčně na e-mail.

blog subscribe

Zaujaly vás naše články?

Přihlaste se k jejich odběru 1x měsíčně na váš e-mail.