I přes vzestup všemožných moderních zařízení a postupné prostupování umělé inteligence (AI) do našich životů, se pohyb po webových stránkách stále ještě neobejde bez něčeho tak základního, jako je prosté kliknutí.
Klikat se prostě musí a my markeťáci chceme, aby naši weboví návštěvníci klikali.
K tomu, abychom mohli návštěvníky navigovat tam, kam je potřebujeme dostat, se používá prvek označovaný jako call to action (CTA) - výzva k akci.
V tomto článku si ukážeme, co call to action je a jak ho používat ve vaší inbound marketingové strategii.
Co je call to action
Jak už sám název napovídá, call to action je prvek udávající návštěvníkům stručně a jasně směr, kterým by se měli na webu vydat či akci, kterou by zde měli vykonat - "Zjistit více", "Stáhnout PDF", "Požádat o demo", "Zobrazit ceník" atd.
Jak uvádí Crazyegg.com, call to action je vlastně mostem mezi obsahem, o který se návštěvník již nyní zajímá a nabídkou s vyšší hodnotou, ke které chceme návštěvníka přivést.
Call to action může mít podobu tlačítka, textového odkazu nebo třeba obrázku s odkazem na webovou stránku či landing page.
Ukázky CTA:
1) Obrázkové CTA:
2) Call to action tlačítka:
3) Textový odkaz jako CTA:
Call to action jako počátek konverzní cesty
Výzva k akci je většinou výchozím bodem při tvorbě konverzní cesty:
- uživatel klikne na call to action,
- je přiveden na landing page,
- zde ideálně provede konverzi,
- dostane se na děkovnou stránku,
- a konverzní cesta končí (ale může zde také začít nová).
Chytré CTA
Trend je jasný: chytrá továrna, chytrá logistika, chytrá domácnost...
...a chytré CTA nemohou chybět.
Pokud chcete své CTA pozvednout o další úroveň, můžete použít chytrá (dynamická) CTA.
S nimi snadno zobrazíte různé výzvy k akci různým návštěvníkům podle dat uložených ve vašem CRM nebo podle:
- používaného zařízení,
- země,
- zdroje návštěvnosti,
- preferovaného jazyka.
3 znaky úspěšného call to action
- Kvalitní grafické provedení - CTA musí být snadno viditelné, musí být jasné, že se jedná o klikací element a nesmí splývat s okolím.
- Přesvědčivá výzva k akci - Do CTA strategicky umístěte pár jasných a přesvědčivých slov, jež uživateli sdělí, co má udělat i to, co má očekávat po prokliknutí.
- Správné umístění - Umístění je nejlepší testovat. Jako osvědčená místa se jeví boční panely, konce stránek nebo blogové příspěvky.
Nezapomeňte testovat
V Buldok Marketingu jsme posedlí testováním - testováním vedoucím k neustálému zlepšování výsledků naší práce.
A to samé doporučujeme pro práci s vašimi CTA. Nastudujte si základy A/B testování a začněte CTA testovat, upravovat a znovu testovat.
Tím budete neustále zlepšovat jejich konverzní poměr.
Pokud používáte HubSpot, můžete začít s A/B testováním prakticky ihned.
Co testovat?
Pokud chcete začít testovat vaše CTA a nevíte, jak začít, vyzkoušejte prvky jako jsou:
- barva pozadí,
- barva písma,
- tvar CTA,
- kontrast s pozadím stránky,
- různé varianty textů,
- různé druhy, velikosti a váhy písma,
- velikost prvku,
- umístění CTA,
- použitá kreativa (fotky, grafika),
- atd.
Používejte akční slova
Nejdůležitější prvkem každého výkonného CTA kromě vizuální stránky je samozřejmě samotný text vyzívající k akci.
Při jeho tvorbě používejte akční slova, jako: stáhnout, koupit, objednat, přihlásit se, začít atp.
Text by kromě výzvy k akci měl uživateli napovědět, co se stane po kliknutí.
Pokud se po kliknutí stáhne PDF, řekněte to v CTA.
Pokud se pro kliknutí zobrazí video, řekněte to v CTA.
Pokud se po prokliknutí uživatel má přihlásit ke schůzce, řekněte to v CTA.
Příklady textů, které si můžete ohnout podle svého:
- Přihlásit se nyní
- Stáhnout nyní
- Začít nyní
- Vyzkoušet zdarma
- Získat demo zdarma
- Vyzkoušet trial verzi
- Získat bezplatnou konzultaci
- "Je pro mě XYZ vhodné?"
- Zjistit více
- Chci ...
- ... Zdarma
- Já...
Pokud vás zajímá, jak by mohly konverzní cesty a výzvy k akci pomoci vaší firmě v generování leadů, neváhejte nás kontaktovat.
Další informace také naleznete v našem ebooku 30 tipů pro generování leadů kliknutím na obrázek níže: