Doba čtení: 1 min

CRM databáze - ještě pořád uchováváte kontakty v Excelu?

Jak zpracováváte a uchováváte kontakty svých leadů a zákazníků? A dokážete je spárovat s otevřenými zakázkami a určit tak finanční hodnotu každého kontaktu?

Pokud je vaší odpovědí excelová tabulka, tak věřte, že se to dá dělat mnohem lépe a hlavně automatizovaně. Ale nezoufejte, excelová tabulka je pořád lepší, než kdybyste si žádné záznamy nevedli.

Při práci s databází firemních kontaktů je důležité omezit chybovost manuálního vkládání na minimum. Zároveň je dnes nutné takovou databázi sdílet s celým týmem, aby každý jeho člen věděl, v jaké části prodejního cyklu se daný kontakt nachází, kdo je s ním v kontaktu, případně jaké zakázky jsou pro daný kontakt momentálně rozjednané.

 

Uznejte sami, že obyčejná tabulka se dříve nebo později stane noční můrou i jinak skvěle sehraného obchodního týmu.

 

Skvělým řešením je CRM systém - nástroj pro řešení vztahů se zákazníky. Dobrý CRM systém vám umožní nejen zpracovávat kontakty v přehledném rozhraní, ale poskytne vašemu týmu i automatizaci některých procesů, které byste jinak zbytečně a zdlouhavě museli provádět manuálně.

Mnoho CRM systémů navíc funguje v cloudu, takže k vašim datům máte přístup odkudkoliv potřebujete.

 

Co by měl CRM systém umět

  • Uchování kontaktních údajů vašich zákazníků na jednom místě.
  • Uchování dat spojených s kontakty - záznamy o telefonických hovorech, e-maily, zprávy z chatu, interakci s vašimi webovými stránkami a jinými marketingovými aktivitami.
  • Párování kontaktů se zakázkami.
  • Integraci s webovými stránkami a marketingovými nástroji.
  • Vytváření reportů.
  • Automatizaci procesů - HubSpot CRM například automaticky ukládá kontakty z vašich e-mailů přehledně do CRM, kde k nim navíc sám dohrává další data z vlastní databáze. Snadno tak získáte podrobnější informace o vašich kontaktech, aniž byste museli něco manuálně hledat a doplňovat. Přehled všech nástrojů dostupných v tomto bezplatném CRM je dostupný zde.

 

5 důvodů proč začít CRM používat

  1. Zrychlíte svůj prodejní proces.
  2. Budete efektivněji komunikovat se svými kontakty i s kolegy uvnitř firmy.
  3. Získáte lepší přehled nad svými prodejními a marketingovými aktivitami.
  4. Budete vědět kdo, kdy a s kým komunikoval naposledy.
  5. Získáte lepší vztah se zákazníky.

 

Video ukázka z HubSpot CRM

 

 

New call-to-action

Zaujal vás tento článek?

Nechte si podobné články posílat 1x měsíčně na e-mail.

blog subscribe

Zaujaly vás naše články?

Přihlaste se k jejich odběru 1x měsíčně na váš e-mail.