Jak zpracováváte a uchováváte kontakty svých leadů a zákazníků? A dokážete je spárovat s otevřenými zakázkami a určit tak finanční hodnotu každého kontaktu?
Pokud je vaší odpovědí excelová tabulka, tak věřte, že se to dá dělat mnohem lépe a hlavně automatizovaně. Ale nezoufejte, excelová tabulka je pořád lepší, než kdybyste si žádné záznamy nevedli.
Při práci s databází firemních kontaktů je důležité omezit chybovost manuálního vkládání na minimum. Zároveň je dnes nutné takovou databázi sdílet s celým týmem, aby každý jeho člen věděl, v jaké části prodejního cyklu se daný kontakt nachází, kdo je s ním v kontaktu, případně jaké zakázky jsou pro daný kontakt momentálně rozjednané.
Uznejte sami, že obyčejná tabulka se dříve nebo později stane noční můrou i jinak skvěle sehraného obchodního týmu.
Skvělým řešením je CRM systém - nástroj pro řešení vztahů se zákazníky. Dobrý CRM systém vám umožní nejen zpracovávat kontakty v přehledném rozhraní, ale poskytne vašemu týmu i automatizaci některých procesů, které byste jinak zbytečně a zdlouhavě museli provádět manuálně.
Mnoho CRM systémů navíc funguje v cloudu, takže k vašim datům máte přístup odkudkoliv potřebujete.
Co by měl CRM systém umět
- Uchování kontaktních údajů vašich zákazníků na jednom místě.
- Uchování dat spojených s kontakty - záznamy o telefonických hovorech, e-maily, zprávy z chatu, interakci s vašimi webovými stránkami a jinými marketingovými aktivitami.
- Párování kontaktů se zakázkami.
- Integraci s webovými stránkami a marketingovými nástroji.
- Vytváření reportů.
- Automatizaci procesů - HubSpot CRM například automaticky ukládá kontakty z vašich e-mailů přehledně do CRM, kde k nim navíc sám dohrává další data z vlastní databáze. Snadno tak získáte podrobnější informace o vašich kontaktech, aniž byste museli něco manuálně hledat a doplňovat. Přehled všech nástrojů dostupných v tomto bezplatném CRM je dostupný zde.
5 důvodů proč začít CRM používat
- Zrychlíte svůj prodejní proces.
- Budete efektivněji komunikovat se svými kontakty i s kolegy uvnitř firmy.
- Získáte lepší přehled nad svými prodejními a marketingovými aktivitami.
- Budete vědět kdo, kdy a s kým komunikoval naposledy.
- Získáte lepší vztah se zákazníky.
Video ukázka z HubSpot CRM