Inbound (příchozí) a outbound (odchozí) marketing jsou dvě protichůdné strategie. Zatímco inbound marketing se zaměřuje na přitahování potenciálních zákazníků k vaší nabídce, outbound marketing vaši nabídku křičí skrze masová média na všechny s minimální segmentací.
Co je outbound marketing?
Outbound je tradiční marketing založený na vyrušování příjemců sdělení.
Outbound je:
- jednostranný,
- zaměřený na odchozí komunikaci se zákazníkem,
- většinou bez přidané hodnoty,
- vnucování produktů a služeb.
Jaké kanály outbound marketing využívá?
Do outbound marketingu vesměs spadají všechna masová média:
- rádio,
- televize,
- online bannery,
- časopisy,
- telemarketing,
- billboardy apod.
Co je inbound marketing?
Inbound je pravý opak. Je to nový marketingový směr - inteligentní a oboustranný. Jeho základem je svolení příjemce s tím, aby s ním firma komunikovala o tématech, které ho zajímají a tam, kde ho zajímají.
Inbound se vyznačuje:
- interaktivní komunikací,
- kvalitním a přínosným obsah,
- zákazníci přicházejí sami - nic se nevnucuje, žádný hard-selling,
- získávání leadů je až o 62% levnější než u outbound marketingu.
Více o inboundu se dozvíte zde