čtení

Inbound vs outbound marketing: Jaký je v tom rozdíl?

Radka Sezimová

Inbound (příchozí) a outbound (odchozí) marketing jsou dvě protichůdné strategie. Zatímco inbound marketing se zaměřuje na přitahování potenciálních zákazníků k vaší nabídce, outbound marketing vaši nabídku křičí skrze masová média na všechny s minimální segmentací.

Co je outbound marketing?

Outbound je tradiční marketing založený na vyrušování příjemců sdělení.

Outbound je:

  • jednostranný,
  • zaměřený na odchozí komunikaci se zákazníkem,
  • většinou bez přidané hodnoty,
  • vnucování produktů a služeb.

Jaké kanály outbound marketing využívá?

Do outbound marketingu vesměs spadají všechna masová média:

  • rádio,
  • televize,
  • online bannery,
  • časopisy,
  • telemarketing,
  • billboardy apod.

Co je inbound marketing?

Inbound je pravý opak. Je to nový marketingový směr - inteligentní a oboustranný. Jeho základem je svolení příjemce s tím, aby s ním firma komunikovala o tématech, které ho zajímají a tam, kde ho zajímají.

Inbound se vyznačuje:

  • interaktivní komunikací,
  • kvalitním a přínosným obsah,
  • zákazníci přicházejí sami - nic se nevnucuje, žádný hard-selling,
  • získávání leadů je až o 62% levnější než u outbound marketingu.

Více o inboundu se dozvíte zde.

Tagy: Inbound Marketing

Přihlaste se k odběru newsleterů

A získejte praktické tipy, jak vylepšit váš marketing