Doba čtení: 1 min

Inbound marketing vs outbound marketing: Jaký je v tom rozdíl?

Inbound (příchozí) a outbound (odchozí) marketing jsou dvě protichůdné strategie. Zatímco inbound marketing se zaměřuje na přitahování potenciálních zákazníků k vaší nabídce, outbound marketing vaši nabídku křičí skrze masová média na všechny s minimální segmentací.

 

Co je outbound marketing?

 

Outbound je tradiční marketing založený na vyrušování příjemců sdělení.

Outbound je:

  • jednostranný,
  • zaměřený na odchozí komunikaci se zákazníkem,
  • většinou bez přidané hodnoty,
  • vnucování produktů a služeb.

Jaké kanály outbound marketing využívá?

Do outbound marketingu vesměs spadají všechna masová média:

  • rádio,
  • televize,
  • online bannery,
  • časopisy,
  • telemarketing,
  • billboardy apod.

 

Co je inbound marketing?

 

Inbound je pravý opak. Je to nový marketingový směr - inteligentní a oboustranný. Jeho základem je svolení příjemce s tím, aby s ním firma komunikovala o tématech, které ho zajímají a tam, kde ho zajímají.

Inbound se vyznačuje:

  • interaktivní komunikací,
  • kvalitním a přínosným obsah,
  • zákazníci přicházejí sami - nic se nevnucuje, žádný hard-selling,
  • získávání leadů je až o 62% levnější než u outbound marketingu.

 

Více o inboundu se dozvíte zde

 

 

Zaujal vás tento článek?

Nechte si podobné články posílat 1x měsíčně na e-mail.

blog subscribe

Zaujaly vás naše články?

Přihlaste se k jejich odběru 1x měsíčně na váš e-mail.