Webové stránky jsou důležitým marketingovým nástrojem každé firmy. A tím, že jste se na tento příspěvek proklikli i vy, usuzuji, že si tuto důležitost jistě uvědomujete. Ovšem jedna věc je stránky mít a věc druhá je přivádět na ně relevantní návštěvníky. Proto jsme pro vás připravili 5 tipů na zvýšení návštěvnosti, které můžete ihned aplikovat.
Konkrétně si osvojíte následující oblasti:
- Zjistěte, jak si váš web stojí nyní
- Používejte LSI
- Facebook retargeting
- Google Mobile First Index
- Rozjeďte PPC
1. Zjistěte, jak si váš web stojí nyní
Než začnete pracovat na přivádění nových návštěvníků, je potřeba zjistit jak si stojíte teď. K tomu bohatě postačí rychlý pohled do Google Analytics.
Pokud na webu dosud Google Analytics nemáte, rovnou vytočte vašeho webmastera, ať vám Google Analytics nainstaluje. Později tak snáze zjistíte, jaké aktivity fungují a jaký vliv na návštěvnost mají.
Jakmile máte v Analytics data alespoň za pár dní, zaměřte se na tyto metriky:
- unikátní návštěvníci,
- zobrazení stránek,
- počet stránek na jednu návštěvu,
- průměrná doba trvání návštěvy,
- míra okamžitého upuštění,
- zdroje návštěvnosti,
- vstupní a výstupní stránky.
Pokud vás Google Analytics z nějakého důvodu neuspokojují, vyzkoušejte některé alternativy:
Neváhejte také zapojit vizuální analytiku jakou nabízí třeba HotJar.
2. Používejte LSI
Nebojte se, LSI není žádná digitální droga. LSI je zkratkou pro Latent Semantic Indexing a v našem případě se toto označení vztahuje na klíčová slova významově související s vaším hlavním klíčovým slovem.
Jak je známo, nadměrné opakování klíčových slov na stránce Google vyhodnocuje jako nekalou praktiku za jejíž použití hrozí stránkám trest v podobě negativního hodnocení ze strany vyhledávače - to se projeví zejména v propadu pozic ve vyhledávání.
Nicméně s tím, jak se neustále vyvíjí inteligence vyhledávacích algoritmů už nemá cenu stránku nesmyslně přeplňovat klíčovými slovy. Namísto toho se doporučuje v textu používat synonyma a slova přímo slouvisející s hlavním klíčovým slovem.
A právě synonyma si někdy lidé mylně pletou s LSI klíčovými slovy. LSI klíčová slova ale slouží vyhledávačům pro správné zařazení stránky. Přesněji řečeno, LSI klíčová slova umožňují vyhledávačům poznat kontext a téma webové stránky.
Dost teorie, chce to příklad.
Výborný příklad k tomu máme z vlastní zkušenosti. Krátce po spuštění našich webových stránek jsme pomocí Search Console prováděli SEO audit, abychom zjistili, na jaká klíčová slova se zobrazujeme.
A víte jaká to byla?
Anglický buldok, klubové výstavy, inzerce zvířat atp.
Náš web byl zkrátka chybně zařazen do jiné skupiny stránek, než jsme chtěli. Google nerozuměl tomu, kdo jsme a co vlastně děláme...
Co s tím?
Je potřeba využít LSI klíčová slova, která vyhledávačům prozradí, o čem stránka ve skutečnosti je.
Velmi povedený příklad nabízí klíčové slovo "auta" jak uvádí SEO specialista Nikolay na svém blogu. Když vidí Google stránku o autech, nabízí se mu hned několik témat, kam stránku zařadit:
- vozidla,
- animovaný film,
- počítačovou hru.
Pokud ovšem Google na stránce najde LSI klíčová slova jako vozidlo, ojeté, nové, prodej, bazar atp. pravděpodobně stránku zařadí do kategorie vozidel.
Na druhou stranu, když v textu najde slova jako film, Walt Disney, Blesk McQueen atp. pozná, že je stránka o filmu Auta a zařadí si ji do patřičné kategorie.
Kde LSI klíčová slova najít?
Zadejte do Google své hlavní klíčové slovo a na spodku stránky uvidíte klíčová slova, které vaše klíčové slovo doplňují.
Nebo použijte online nástroje, jako je například LSI Graph.
3. Facebook retargeting
Založte si reklamní účet na Facebooku, nainstalujte si Facebook pixel a vyselektujte si návštěvníky vašeho webu za poslední dobu.
Pomocí Google Analytics vyberte stránku nebo příspěvek, který má největší návštěvnost a největší výkon a vytvořte na tuto stránku retargetingovu kampaň.
4. Google Mobile First
Začátkem letošního roku Google zveřejnil, že přednostně indexuje mobilní verzi vašeho webu. Desktop verze tak začíná být ignorovaná. Proto je na čase se soustředit na mobilní verzi.
Jak je vaše stránka mobile-friendly si můžete snadno otestovat přímo zde.
5. Rozjeďte PPC kampaně
Pamatujte, lidé neustále hledají na internetu produkty a služby, které vaše firma nabízí. Pomozte jim v jejich hledání a nasměrujte je na svůj web PPC reklamou.
Udělejte si průzkum klíčových slov, které jsou pro váš web relevantní, založte si reklamní účet na Skliku a Google Ads a rozjeďte své první PPC kampaně.
Platíte jen, když se někdo proklikne na váš web a navíc oslovíte potenciální zákazníky přesně v momentě, kdy vaše produkty hledají.