Blog pro B2B profesionály

Call to action: tlačítka pro více konverzí

Written by Lukáš Bárta | 27.11.19 9:55

I přes vzestup všemožných moderních zařízení a postupné prostupování umělé inteligence (AI) do našich životů, se pohyb po webových stránkách stále ještě neobejde bez něčeho tak základního, jako je prosté kliknutí.

Klikat se prostě musí a my markeťáci chceme, aby naši weboví návštěvníci klikali.

K tomu, abychom mohli návštěvníky navigovat tam, kam je potřebujeme dostat, se používá prvek označovaný jako call to action (CTA) - výzva k akci.

V tomto článku si ukážeme, co call to action je a jak ho používat ve vaší inbound marketingové strategii.

 

Co je call to action

Jak už sám název napovídá, call to action je prvek udávající návštěvníkům stručně a jasně směr, kterým by se měli na webu vydat či akci, kterou by zde měli vykonat - "Zjistit více", "Stáhnout PDF", "Požádat o demo", "Zobrazit ceník" atd.

 

Jak uvádí Crazyegg.com, call to action je vlastně mostem mezi obsahem, o který se návštěvník již nyní zajímá a nabídkou s vyšší hodnotou, ke které chceme návštěvníka přivést.

 

Call to action může mít podobu tlačítka, textového odkazu nebo třeba obrázku s odkazem na webovou stránku či landing page.

 

Ukázky CTA:

1) Obrázkové CTA:

 

2) Call to action tlačítka:

3) Textový odkaz jako CTA:

 

Call to action jako počátek konverzní cesty

Výzva k akci je většinou výchozím bodem při tvorbě konverzní cesty:

  1. uživatel klikne na call to action,
  2. je přiveden na landing page,
  3. zde ideálně provede konverzi,
  4. dostane se na děkovnou stránku,
  5. a konverzní cesta končí (ale může zde také začít nová).

 

Chytré CTA

Trend je jasný: chytrá továrna, chytrá logistika, chytrá domácnost...

...a chytré CTA nemohou chybět.

Pokud chcete své CTA pozvednout o další úroveň, můžete použít chytrá (dynamická) CTA.

S nimi snadno zobrazíte různé výzvy k akci různým návštěvníkům podle dat uložených ve vašem CRM nebo podle:

  • používaného zařízení,
  • země,
  • zdroje návštěvnosti,
  • preferovaného jazyka.

 

3 znaky úspěšného call to action

  1. Kvalitní grafické provedení - CTA musí být snadno viditelné, musí být jasné, že se jedná o klikací element a nesmí splývat s okolím.
  2. Přesvědčivá výzva k akci - Do CTA strategicky umístěte pár jasných a přesvědčivých slov, jež uživateli sdělí, co má udělat i to, co má očekávat po prokliknutí.
  3. Správné umístění - Umístění je nejlepší testovat. Jako osvědčená místa se jeví boční panely, konce stránek nebo blogové příspěvky.

 

Nezapomeňte testovat

V Buldok Marketingu jsme posedlí testováním - testováním vedoucím k neustálému zlepšování výsledků naší práce.

A to samé doporučujeme pro práci s vašimi CTA. Nastudujte si základy A/B testování a začněte CTA testovat, upravovat a znovu testovat.

 

Tím budete neustále zlepšovat jejich konverzní poměr.

 

Pokud používáte HubSpot, můžete začít s A/B testováním prakticky ihned.

 

Co testovat?

Pokud chcete začít testovat vaše CTA a nevíte, jak začít, vyzkoušejte prvky jako jsou:

  • barva pozadí,
  • barva písma,
  • tvar CTA,
  • kontrast s pozadím stránky,
  • různé varianty textů,
  • různé druhy, velikosti a váhy písma,
  • velikost prvku,
  • umístění CTA,
  • použitá kreativa (fotky, grafika),
  • atd.

 

Používejte akční slova

Nejdůležitější prvkem každého výkonného CTA kromě vizuální stránky je samozřejmě samotný text vyzívající k akci.

Při jeho tvorbě používejte akční slova, jako: stáhnout, koupit, objednat, přihlásit se, začít atp.

Text by kromě výzvy k akci měl uživateli napovědět, co se stane po kliknutí.

Pokud se po kliknutí stáhne PDF, řekněte to v CTA.

Pokud se pro kliknutí zobrazí video, řekněte to v CTA.

Pokud se po prokliknutí uživatel má přihlásit ke schůzce, řekněte to v CTA.

 

Příklady textů, které si můžete ohnout podle svého:

  • Přihlásit se nyní
  • Stáhnout nyní
  • Začít nyní
  • Vyzkoušet zdarma
  • Získat demo zdarma
  • Vyzkoušet trial verzi
  • Získat bezplatnou konzultaci
  • "Je pro mě XYZ vhodné?"
  • Zjistit více
  • Chci ...
  • ... Zdarma
  • Já...

 

Pokud vás zajímá, jak by mohly konverzní cesty a výzvy k akci pomoci vaší firmě v generování leadů, neváhejte nás kontaktovat.

Další informace také naleznete v našem ebooku 30 tipů pro generování leadů kliknutím na obrázek níže: