Správný CRM (Customer Relationship Management) systém vám pomůže nejen pohodlně spravovat zákaznická data, ale také poskytne užitečné poznatky vašemu obchodnímu týmu, zpřesní vaše marketingové aktivity a odhalí skryté příležitosti, které by jinak zůstaly nevyužité.
Hlavní funkce CRM systému:
- Správa kontaktů - V CRM máte informace o vašich zákaznících vždy po ruce.
- Správa leadů - Můžete sledovat, jak potenciální zákazníci putují prodejním procesem až k provedení nákupu.
- Komunikace - Veškerou komunikaci se zákazníky zaznamenáte na jednom místě. Vy i celý tým tak máte vždy aktuální informace o poslední interakci se zákazníkem i o dalších krocích, které je potřeba učinit.
- Plánování prodejů - V CRM snadno zjistíte, v jaké fázi prodejního cyklu se jednotlivé zakázky nachází.
- Reporting - Díky CRM máte všechna svá data vždy dostupná a můžete se tak zaměřit na sledování klíčových ukazatelů pro vaši firmu.
HubSpot CRM
Na trhu je dnes samozřejmě celá řada nejrůznějších CRM systémů lišících se svou robustností i funkčností. Nebudu vás proto zbytečně zdržovat dlouhým výčtem, ale rovnou se zaměříme na CRM systém, který myslí jak na obchodní cíle, tak na ty marketingové.
Jako HubSpot Partner používáme HubSpot CRM, který je vhodný pro malé firmy a je navždy ZDARMA.
HubSpot CRM vám skvěle poslouží zejména pokud potřebujete:
- spravovat,
- sledovat,
- dále zpracovávat vaše leady a zákazníky.
- zefektivnit práci obchodních zástupců a marketingového oddělení.
Zároveň odlehčí vašim obchodníkům, protože většina aktivit je do systému zaznamenána automaticky bez nutnosti kopírování informací z e-mailu do CRM. Obchodní zástupci se tak mohou naplno věnovat prodeji a nemusí ztrácet čas vyplňováním dat a jiným činnostem, které je zbytečně zdržují.
Přehled všech nástrojů dostupných v HubSpot CRM je dostupný zde.
Interakce se zákazníky je automaticky zaznamenávána do CRM systému díky propojení s Outlookem nebo Gmailem. Samotné zakázky můžete sledovat v jednotném přehledu, kde zároveň vidíte, v jakém stádiu se zakázky nachází.
Automaticky jsou do systému přidávány také leady z vašich webových stránek - jakmile návštěvník vyplní kontaktní formulář či jiný konverzní nástroj, propadnou vyplněná data přímo do CRM.
Tam ovšem nezůstanou jen tak bez povšimnutí - pokud se konverze týká přímo poptávky/obchodu, předá systém zprávu danému obchodníkovi, který může okamžitě reagovat a zvýšit tak šanci úspěšného prodeje.
7 důvodů proč používat HubSpot CRM
- Je zdarma.
- Snadné ovládání bez nutnosti dlouhého zaškolování.
- Přehledné uživatelské prostředí.
- Napojení na sociální sítě.
- Automatické zaznamenávání komunikace.
- Možnost napojení na další služby od HubSpotu.
- Možnost integrací s jinými službami.
1. Je zdarma
Při výběru vhodného CRM systému je jedním z hlavních kritérií cena. Tu u HubSpot CRM řešit nemusíte - je zdarma.
2. Snadné ovládání bez nutnosti dlouhého zaškolování
Mnohé systémy jsou až moc technické a robustní. HubSpot CRM je určeno zejména pro malé firmy, proto je jeho ovládání snadné a intuitivní.
3. Přehledné uživatelské prostředí
Uživatelské prostředí je navrženo tak, aby se v něm rychle zorientoval i netechnický uživatel. Nemusíte dlouho tápat, kam kliknout a co ještě vyplnit.
4. Napojení na sociální sítě
HubSpot dokáže podle domény kontaktu zjistit firemní informace z profilů na sociálních sítích Facebook, Google+, Twitter a LinkedIn. Informace jsou automaticky doplněny do systému.
5. Automatické zaznamenávání komunikace
Propojte si jednoduše CRM s Outlookem nebo Gmailem a všechny e-maily se budou automaticky zaznamenávat do systému bez nutnosti jejich kopírování jinam.
6. Možnost napojení na další služby od HubSpotu
HubSpot kromě CRM nabízí i produkty pro marketing (Marketing Hub), prodej (Sales Hub) a nově také pro služby (Service Hub). Všechny skvěle rozšiřují možnosti CRM a dokáží z něj udělat vaší obchodní super zbraň.
7. Možnost integrací s jinými službami
HubSpot neustále rozšiřuje možnosti propojení s dalšími službami. Jejich aktuální seznam naleznete zde.