Společnost HubSpot každoročně provádí rozsáhlý průzkum inboundových aktivit ve firmách po celém světě.
Výsledky tohoto průzkumu následně vydává v dokumentu nazvaném Stav inboundu, kde nalezneme aktuální trendy nejen v inbound marketingu, ale také v inbound prodeji a vůbec v celé inboundové koncepci ovlivňující chod firmy napříč odděleními.
V tomto příspěvku vám přinášíme nejen přehled nejzásadnějších zjištění, ale zároveň jsme pro vás připravili český překlad tohoto průzkumu, který si můžete stáhnout níže.
Respondenti
Průzkumu se zúčastnilo přes 6 200 respondentů z 99 zemí světa. Dotazovaní pocházejí z různých odvětví, z různě velkých firem a zastávají různé pozice.
Inbound marketing
Rostoucí celosvětový význam inbound marketingu potvrzuje 74 % dotázaných, kteří uvedli, že ve své firmě provádějí především inbound marketingové aktivity.
Týmy používající inbound marketing jsou si zároveň jistější, že je jejich marketingová strategie efektivní.
Dle průzkumu je hlavní marketingovou prioritou konvertování leadů v zákazníky a zvyšování návštěvnosti webových stránek.
Vyšší návratnost investic, která je silnou stránkou inbound marketingu, pozoruje 53 % dotázaných marketétů.
V pozadí nezůstává ani trend současnosti - video marketing.
Inbound prodej
Mezi prioritami prodejců nalezneme klasicky cíl uzavřít větší množství obchodů, ale také přání zlepšit efektivitu prodejního procesu.
Průzkum mezi prodejci odhalil, že 35 % obchodních zástupců stráví v průměru 31-60 minut denně manuálním zpracováváním dat.
Nejefektivnějšími prodejními kanály jsou tradičně telefon a e-mail.
Chcete vidět všechny výsledky a grafy?
Pokud vás inbound zaujal a chcete zjistit, jestli vaší firmě pomůže růst, obraťte se na nás a společně zjistíme odpověď.